Jeugdkarperwedstrijd 2014

Op zaterdag 21 juni werd de karperkoppelwedstrijd voor de jeugd gehouden. Dit was al weer voor de vierde keer. 11 koppels meldden zich, zodat we gebruik moesten maken van de midden- en noordvijver. Het was een mooie dag en de verwachtingen waren hoog. Er werden een hoop aasbellen op het water waargenomen.

Na het startsignaal mocht er gevoerd worden en 2 minuten later klonk al de schreeuw: “Vis, vis!” een mooie spiegel van 5,67kg werd geland door de nieuwkomers Dylan en Dyon.

In totaal werden er 10 karpers gevangen met een totaalgewicht van 50,39 kg.
Uitslag:

1. Dylan Dams en Dyon Verwaast - 16,98 kg
  2. Gerben Westenenk en Michael de Jong - 12,13 kg
  3. Jelle en Fabian IJzer10,58 kg
  4. Ivo Witteveen en Niels Meijer - 5,62 kg
  5. Jason Pham en Celis Lugtenberg - 5,08 kg

De andere koppels hadden niets (op een paar brasems na) gevangen.
Alle koppels kregen prijzen. Foudralen, karperhengels, rodpods, boilies, lokvoer, onthaakmatten etc. werden uitgereikt. De wedstrijd werd mede ondersteund door Alexander van Huis, leverancier van karpervoer. Onze dank hiervoor.