Dyon Verwaarst en Zeb Jansman winnen karperkoppel 2020

Maandag, 14 september 2020

Afgelopen zaterdag 12 september heeft de jaarlijkse karperkoppelwedstrijd aan het Drostenkamp weer plaatsgevonden. Vanwege de Coronaperikelen kon deze helaas begin juli niet doorgaan.

Uiteindelijk hebben we deze om kunnen plannen naar afgelopen zaterdag. De opkomst was wederom prima en we konden 11 koppels verwelkomen. Om 08:00 uur werd er geloot en kon iedereen naar zijn stek gaan om op te bouwen.

De afgelopen weken waren de vangsten niet denderend te noemen. Om 09:00 uur werd het startsignaal gegeven en mocht iedereen beginnen met vissen en voeren. Op stek 11 (Daniël en Thijmen) bood zich direct een vis aan. Deze liet zich al verleiden voordat de hengel in de steun lag. Het was weliswaar een kleintje, maar ze waren van de spreekwoordelijke nul! Daarna werden er in rap tempo een 6-tal vangsten gemeld, waardoor Erik en ik de spiertjes warm konden fietsen. Ondertussen meldde Johnny zich met een heerlijk bakkie leut met een koekje voor ons. Johnny bedankt! We konden ongestoord een paar bakjes drinken, want de vissen lieten het redelijk afweten.

Op stek 9 (William en Oscar) achter in de hoek van de noordvijver vingen ze in gematigd tempo 4 vissen voor de middag en daarna was het ook op die hotspot afgelopen. Tussen de middag mochten we Robby’s Snacks aan de waterkant verwelkomen met de jaarlijkse friet, snack en wat te drinken. Op stek 1 (Dyon en Zeb) bleven ze de gehele dag door vis melden, waar mooie exemplaren bij zaten. Op stek 2 (Ruud en Hennie) ging het bij vlagen ook lekker. Zij mochten uiteindelijk ook de prijs voor de zwaarste vis (9125 gram), welke nieuw was dit jaar, in ontvangst nemen.

Jesse en Dylan (winnaars 2018-2020) hadden hun deelname aan het NK dobbervissen laten schieten om bij dit evenement aanwezig te zijn, in de hoop dat ze een hattrick zouden scoren vanaf stek 10. Helaas bleek dat een utopie. Dylan wist 4 karpers te strikken, waarbij Jesse er 2 verspeelde helaas. Daarnaast ving Jesse de één na de andere flinke brasem, maar die telden niet mee helaas!

Om 17:00 uur klonk het eindsignaal, waarna de uitreiking plaatsvond bij het bruggetje.
Uiteindelijk hebben we helaas 4 koppels gehad zonder vangsten, maar dat mag de pret niet drukken.
Hieronder de uitslagen:

1e prijs – Dyon Verwaarst en Zeb Jansman – 47.975 gram
2e prijs – Ruud en Hennie Attema – 39.475 gram
3e prijs – Daniël Middendorp en Thijmen Put – 32.175 gram
Zwaarste vis – Ruud en Hennie Attema – 9.125 gram

In totaal zijn er 32 vissen gevangen met een totaalgewicht van 181.325 gram. Klik hier voor de volledige uitslagen.

Iedereen bedankt voor zijn/haar deelname en we hopen jullie volgend jaar weer te mogen verwelkomen bij deze leuke jaarlijkse traditie!

Namens HSV Raalte,

Ewald Dams en Erik Averdijk