Dylan Dams en Jesse Averdijk Kampioen Oost Nederland

Maandag, 18 juni 2018

Afgelopen Zaterdag was het Beukerskanaal in Giethoorn het strijdtoneel voor de selectiewedstrijd voor het komende Nederlands Kampioenschap.

Maar liefst 3 vissers van HSV Raalte namen hieraan deel. Dylan Dams en Tygo Pijnacker in de categorie U15 en Jesse Averdijk in U25.

In tegenstelling tot voorgaande edities, mochten de deelnemers zelf hun plek loten. Tygo lootte plek A7 en Dylan had geluk met de kopstek A1. Jesse lootte in zijn vak C1. Doordat de vakken aan elkaar waren uitgezet, had dit echter weinig voordelen. De vangsten bleken al snel erg matig. Hier en daar werden visjes gevangen, maar deze bleken hoofdzakelijk klein. Tijdens eerdere edities kwam de winnaar met regelmaat van stek A1, de uitgelezen kans voor Dylan om het felbegeerde kampioensbord te pakken, maar ook daar beleven de grotere vissen uit de buurt. Uiteindelijk bleek de door hem aangeboden vis, met een totaalgewicht van 2040 gram, genoeg om plaats te mogen nemen op het hoogste plekje op het ereschavot.

In vak C gingen er al snel geruchten dat er grotere vissen, waaronder een zeelt, was gevangen. Jesse wist zich echter met zijn snelheid en kleine vis, met een totaalgewicht van 2690 gram ook naar het hoogste plekje te vissen.

Tygo had helaas wat minder geluk en moest vechten voor elk visje. Uiteindelijk wist hij er nog een knappe 4e plek uit te slepen, eveneens goed voor plaatsing op het komende NK in September!

Knappe prestatie van deze mannen, waar we als vereniging erg trots op mogen zijn!

Namens het bestuur van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat en veel succes op het NK.