HSV Raalte in de prijzen tijdens Nederlands Kampioenschap dobbervissen

Maandag, 16 september 2019

Op Zondag 15 September hebben 3 jeugdleden van HSV Raalte deelgenomen aan het Open NK dobbervissen aan het Noordhollandsch Kanaal te West-Graftdijk.

Op zondag 15 September hebben Jesse Averdijk, Dylan Dams en Jaeda Pijnacker van Hengelsportvereniging Raalte deelgenomen aan het Open Nederlands Kampioenschap dobbervissen. Eerder dit jaar hadden ze zich hiervoor geselecteerd tijdens regionale voorselectiewedstrijden. De wedstrijd heeft plaatsgevonden aan het Noordhollandsch Kanaal te West-Graftdijk. Dylan en Jaeda mochten uitkomen in de categorie U15 en Jesse in U25.

Jesse wist uiteindelijk met ruim 15 kilo vis zijn sector te winnen. Dit gewicht bleek genoeg voor de algehele winst en hij mag zich komend jaar Nederlands Kampioen noemen.

Dylan wist met ruim 5 kilo eveneens zijn sector te winnen, maar had 1300 gram tekort voor de algehele winst. Hierdoor moest hij genoegen nemen met een knappe 2e plaats overall.

In het vak van Jaeda bleek het allemaal wat lastiger te gaan en ze viel helaas niet in de prijzen. Ondanks dat, toch een knappe prestatie van deze jonge dame, die dit jaar voor eerst mee heeft gedaan!

Namens het bestuur van HSV Raalte van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat!