Dylan Dams en Jesse Averdijk winnen karperkoppel 2018

Maandag, 9 juli 2018

Afgelopen zaterdag is er weer een karper koppelwedstrijd georganiseerd voor de leden van HSV Raalte.

7 koppels hebben we weer mogen verwelkomen, veelal oud-deelnemers. Het beloofde een mooie dag te worden qua weer....

Om 08:00 uur werd er geloot, waarna iedereen kon beginnen met opbouwen. Klokslag 09:00 uur klonk het startsignaal en kon er worden begonnen met voeren en vissen. Al snel bleek dat de vissen zich wel lieten zien, maar niet zo makkelijk te vangen waren. De eerste vis werd gehaakt op steknummer 6 (de enige stek op de zuid-vijver). Deze bleek onder het kantje te zijn gevangen door Dylan en had een gewicht van 6750 gram.
Niet snel daarna, of eigenlijk tegelijkertijd, wist Jesse er op dezelfde stek ook 1 te strikken. Jesse had gekozen voor de vaste stok en een behoorlijk gevecht was het gevolg. Door een te dunne onderlijnkeuze won in dit geval helaas de vis. Ombouwen dus....
Op de andere stekken bleef het helaas in het begin van de wedstrijd angstig stil. Stilte voor de storm misschien??
Eerdere jaren waren immers de winnaars meerdere malen uit de kop van de noord-vijver gekomen, dit jaar geloot door William en Oscar. Na een uurtje kregen we het bericht dat ze een vis hadden gehaakt. Deze had een gewicht van 5225 gram.
De mannen op stek 6 stonden inmiddels op 5 stuks, 3 stuks voor op de nummer 2. Op stek 7 (Ruud en Hennie Attema) en stek 3 (Jan Weideman en Michael Eerlich) werd er na de middag een sprintje getrokken en al snel kwamen de aantallen dichter bij elkaar te liggen. Dit zorgde aan het einde van de wedstrijd voor een nagelbijtende situatie, erg mooi om mee te maken. Uiteindelijk bleken deze 3 stekken voor het podium te gaan, waarbij het tot aan het eindsignaal stuivertje wisselen was tussen Ruud/Hennie en Dylan/Jesse. Heen en weer fietsen om de gevangen vissen te wegen was het gevolg.
Vlak voor tijd was er een nipte voorsprong (van slechts 1200 gram!) voor Dylan en Jesse, maar zij wisten er 10 seconden voor het eindsignaal nog 1 te strikken.

Eindstand:

1e plaats: Dylan Dams / Jesse Averdijk. Totaalgewicht: 74.100 gram
2e plaats: Ruud en Hennie Attema. Totaalgewicht 65.050 gram
3e plaats: Jan Weideman / Michael Eerlich. Totaalgewicht 42.575 gram

In totaal hebben we 38 vissen mogen wegen met een totaalgewicht van 239.375 gram.

Voor de totale uitslag, klik hier.
Voor het complete fotoalbum, klik hier.

Ook voor het welzijn van de dieren wordt na vangst gezorgd.....

Helaas is er 1 koppel op 0 blijven staan en deze mannen waren te vinden op stek nummer 4. Wél hadden John en Sonny voor heerlijke spareribs en sateetjes gezorgd! Mannen bedankt!!
Ik denk dat we als organisatie kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag die wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar is!
Iedereen bedankt!

Ewald Dams en Erik Averdijk