Viswater

Overijssels kanaal:

Drostenkamp

Drostenkamp:

De Drostenkampvijver, een zogenaamde bergingsvijver, is gelegen aan de westzijde van Raalte aan de provinciale weg van Raalte naar Deventer. Deze visput staat bekend om haar goede bestand van karpers. Naast karper wordt er ook grote brasem, blankvoorn, winde (enkele jaren terug uitgezet) gevangen. In 2013 is van dit water een bodemkaart gemaakt. Druk hier om deze kaart te openen met een pdf reader.

Benodigde hengelsportdocumenten:
  • Dag- of weekvergunning van de Hengelsportvereniging Raalte. Het bezit van een vispas (elders uitgegeven) is niet noodzakelijk.
  • Lidmaatschap van de Hengelsportvereniging Raalte, aan te tonen middels een (jeugd-)vispas voorzien van het verenigingslogo van de Hengelsportvereniging Raalte welke geldig is voor het lopende hengelsportjaar.
  • Lidmaatschap van de Hengelsportvereniging Raalte, aan te tonen middels een federatieve jeugdvergunning.
  • De regels en voorwaarden die gelden voor het vissen in de Drostenkampvijver klik hier.

De verkoopadressen zijn hier te vinden.

Raarhoekskolk

Raarhoekskolk:

In Raalte Noord ligt de Raarhoekskolk. In deze visput tref je als visser karper, brasem en voorn aan. In 2013 is er van dit water een bodemkaart gemaakt. Druk hier om deze te openen in een pdf reader.

Benodigde hengelsportdocumenten:
  • Dag- of weekvergunning van de Hengelsportvereniging Raalte met daarbij minimaal de kleine vispas, elders uitgegeven.

De verkoopadressen zijn hier te vinden.