Jeugd t/m 10 jaar

Voor dit jaar hebben wij een nieuw wedstrijd reglement gemaakt.
Vissers, ouders en de vrijwilligers dienen zich hier aan te houden zodat er minder of geen discussies ontstaan tijdens of na de wedstrijd. In alle gevallen waar dit reglement niet in voorziet is de uitspraak van de wedstrijdcommissie bindend. Ouders die in de wedstrijd commissie of bestuur zitten mogen niet betrokken worden in de categorie waar hun kind in deel neemt. Iedere deelnemer wordt geacht dit reglement te kennen en na te zullen leven.

Reglement:

1. Hengellengte maximaal 9.5 meter.
  2. Er mag alleen gevist worden met maden, casters en pinky’s.
  3. Er mag alleen bijgevoerd worden met maden, casters en pinky’s.
  4. Bij de maden en pinky’s mag alleen zaagsel, polenta of zoete maïsmeel worden toegevoegd.
  5. Het is toegestaan een dipje of geurtje te gebruiken.(geen lokvoer gebruiken, bij het gebruik van lokvoer of twijfels hier over wordt je automatisch uit de wedstrijd genomen en telt de gevangen vis niet mee).
  6. Het brengen van je aas met een cup of topcupje is niet toegestaan.
  7. Het vissen met of in het bezit hebben van rode maden is niet toegestaan.
  8. Wedstrijdleiding mag ten alle tijden je aas controleren.
  9. Na de wedstrijd mag je het overgebleven aas niet in het water gooien, maar dien je dit mee te nemen.
  10. Je koffer dient recht achter je nummer te zetten en het gebruik van een vlonder of plateau is toegestaan.
  11. Je dient lid te zijn van H.S.V. Raalte

Wat mogen papa en mama of begeleiders doen:

Het aller belangrijkste vinden wij van HSV Raalte dat jullie zoveel mogelijk zelf doen. Hier leer je alleen maar van. Papa of mama mag helpen alles klaar te maken voor de wedstrijd. Jij vist de wedstrijd, dus jij moet ook alles proberen zelf doen. (maadje aan de haak, vis binnen halen, vis onthaken en zelf bij voeren).

1. Papa of mama mag je visspulletjes op de stek zetten, en helpen je spulletjes voor elkaar te maken.
  2. Het peilen van de dobber altijd eerst zelf proberen. Lukt dit niet dan mag papa of mama jou hierbij helpen.
  3. Papa of mama mag de eerste keer je aas op jou visplaats gooien, daarna dien je dit zelf te doen. Je mag dit met de hand bijgooien of met behulp van een werppijpje.
  4. Bij het onthaken van de vis moet je het altijd eerst zelf proberen, lukt dit niet lopen er altijd vrijwilligers rond om te helpen en als die er niet zijn dan pas mag je papa of mama roepen of een andere ouder die er staat.
  5. Heb je een keer een grote vis aan de haak vast, gefeliciteerd ,maar probeer deze eerst zelf te scheppen met je schepnet. Lukt dit niet, dan hulp vragen aan 1 van de vrijwilligers of aan papa of mama, maar EERST zelf proberen.