Jeugd 11 t/m 15 jaar

Wedstrijdreglement oudste jeugd van 11 t/m 15 jaar.

Voor dit jaar hebben wij een nieuw wedstrijd reglement gemaakt.
Vissers, ouders en de vrijwilligers dienen zich hier aan te houden zodat er minder of geen discussies ontstaan tijdens of na de wedstrijd. In alle gevallen waar dit reglement niet in voorziet is de uitspraak van de wedstrijdcommissie bindend. Ouders die in de wedstrijdcommissie of bestuur zitten mogen niet betrokken worden bij de categorie waar hun kind in deelneemt. Iedere deelnemer wordt geacht dit reglement te kennen en na te zullen leven.

Reglement:

1. Hengellengte maximaal 11.5 meter.
  2. Er mag alleen gevist worden met maden, casters, pinky’s , of verzopen maden.
  3. Er mag alleen bijgevoerd worden met maden, casters, pinky’s, of verzopen maden.
  4. Aan de maden mag alleen zaagsel, polenta of zoete maismeel worden toegevoegd.
  5. Het is toegestaan een dipje of geurtje te gebruiken, géén lokvoer. Bij het gebruik van lokvoer of twijfels hier over word je automatisch uit de wedstrijd genomen en telt de gevangen vis niet mee.
  6. Het brengen van je aas met een werppijp, cup of topcupje is toegestaan
  7. Het vissen met, of in het bezit hebben van rode maden is niet toegestaan.
  8. Wedstrijdleiding mag ten alle tijden je aas controleren.
  9. Na de wedstrijd mag je het overgebleven aas niet in het water gooien maar dien je dit mee te nemen.
  10. Je koffer dient recht achter je nummer te zetten en het gebruik van een vlonder of plateau is toegestaan.
  11. Je dient in het bezit te zijn van een geldige jeugdvergunning of jeugdvispas van HSV Raalte.

Wat mogen papa en mama of je begeleiders doen:

1. Als de toeter is gegaan mogen je ouders of andere toeschouwers niet binnen de 3 meter bij je komen. Is deze afstand korter, dan dient de ouder op het fietspad te blijven staan. Alleen leden van het bestuur of wedstrijdcommissie of de aangewezen vrijwilligers mogen dit doen.
  2. Vist een zoon of dochter van een bestuur/commissie lid, dan dient hij of zij hun eigen kind niet te helpen tijdens de wedstrijd.
  3. Voor de wedstrijd mogen je ouders of begeleiders je helpen de spullen op de stek klaar te maken, waaronder een extra topsetje neer leggen, koffer op de stek, aasbakjes neer zetten, emmer vullen etc.
  4. Het peilen van de dobber moet je zelf kunnen doen en anders 1 van de vrijwilligers vragen. Dit mag niet door je ouders of begeleiders gedaan worden. Dit is om discussies te voorkomen.
  5. Heb je een grote vis aan de haak, altijd zelf proberen te scheppen. Lukt dit niet, dan pas aan een vrijwilliger vragen. Zijn die niet in de buurt, dan pas mag papa, mama of begeleider helpen maar altijd eerst zelf doen.
  6. Het bijvoeren van je aas moet je zelf doen, dit mag niet door andere gedaan worden tenzij wedstrijdleiding anders beslist.
  7. Voeren mag uit de hand, met een werppijpje of met de cup gedaan worden.