Sportvisserij Oost Nederland organiseert Barbeel koppelwedstrijd aan de IJssel

Dinsdag, 3 oktober 2017

Op zaterdag 14 oktober 2017 vindt er langs de IJssel een groot barbeel visevenement plaats met mooie prijzen. Heb je een VISpas? Dan ben je bij deze van harte uitgenodigd om mee te doen aan dit unieke evenement.

Teams en locaties:

In teams van 2 vissers gaan de vissers erop uit om barbeel te vangen vanaf de kant in de IJssel. U mag in overleg met uw teammaat samen overal waar het toegestaan is aan de IJssel plaatsnemen om uw barbelen te vangen. De deelnemers mogen met maximaal 1 hengel vissen. Opgeven kan per koppel, maar ook individueel. Geeft u zich individueel op, dan wordt u door ons aan een andere deelnemer gekoppeld.

Wij hebben alvast 4 wedstrijdlocaties nabij Camping IJsselhoeve gereserveerd voor diegenen die liever niet zelf op zoek willen gaan naar een barbeelstek.
1.Gelderse IJssel Marler Waarden (Wapenveld)
2.Gelderse IJssel Vorchterwaarden (Veessen)
3.Gelderse IJssel Gedenkteken (Welsum)
4.Gelderse IJssel Camping IJsselhoeve (Veessen)

Uitvalsbasis

Speciaal voor de eerste editie van dit evenement is Restaurant “De IJsselhoeve”, IJsseldijk 46 te Veessen gekozen als uitvalsbasis voor de deelnemers, die zaterdag 14 oktober vissen van 8:00 uur tot 17.00 uur.

Catch & release

Het plezier in het vissen staat voorop tijdens de wedstrijd en alle gevangen vissen worden na meting en gefotografeerd te zijn, teruggezet; catch & release dus. Hierna stuurt u de foto naar de wedstrijdcommissie via een speciaal voor dit evenement aangemaakte Whatsapp-groep of e-mail.

Zorg wel dat u aan de vereisten van de foto voldoet:
1.Vis en meetlint duidelijk zichtbaar en leesbaar.
De Speciale sticker met datum, moet er ook op staan.
3.Uw deelnemersnummer.

Opgave:

U kunt zich per koppel opgeven (€ 50,=) of individueel (€ 25,=). Via deze link vind u het online aanmeldformulier. Direct na verzending van uw aanmelding, ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar onze betaalomgeving via i-Deal.

Wat krijgt u hiervoor?

Iedere deelnemer krijgt ’s morgens koffie en ‘s avonds een complete warme maaltijd. Daarna worden de prijzen uitgereikt.

Wat en hoe valt er te winnen?

Er zijn vele prijzen te winnen in de vorm van VVV-bonnen na rato van deelname.
Bijvoorbeeld: Per 10 koppels is er € 300,= te verdelen aan prijzen.
De prijzen verhouding is: 1 : 4 met andere woorden 1 op de 4 koppels zal in de prijzen vallen.

Er zijn prijzen te winnen per koppel en individueel:
•Een prijs voor de totaal meeste cm barbeel per koppel
•Een prijs voor de totaal op 1 na meeste cm barbeel per koppel
•Een prijs voor de totaal op 2 na meeste cm barbeel per koppel
•Een prijs voor de meeste cm barbeel individueel
•Een prijs voor de op 1 na meeste cm barbeel individueel
•Een prijs voor de op 2 na meeste cm barbeel individueel
•Een prijs voor de langste barbeel
•Een prijs voor de kleinste barbeel
De juiste verdeling van de prijzen zal bekend worden gemaakt op zaterdag morgen.

Uitreiking van de kaarten:

Zaterdagmorgen vanaf 8:00 uur worden de deelnemers- en vangstkaarten, meetlinten, het reglement, plattegronden en dinermunt per deelnemer verstrekt (moet persoonlijk worden afgehaald).
Terugbrengen van de vangstkaarten:

Zaterdagmiddag moeten alle vangstkaarten zijn ingeleverd voor 17:00 uur. Hierna en aan de hand van de vangstkaarten worden de prijzen berekend.

De organisatie ligt volledig in handen van Sportvisserij Oost Nederland.