Dylan Dams en Hidde Reins jeugdkampioen 2017

Zaterdag, 15 juli 2017

Op Zaterdag 15 juli was park Drostenkamp weer het strijdtoneel voor de laatste jeugdcompetitiewedstrijd van HSV Raalte.

's Middags om 13:00 uur werd er geloot en de plekken werden opgezocht. Na een half uur voorbereidingstijd klonk het startsignaal. Als snel bleek dat de aanbeten schaars waren en dat er niet heel veel vis gevangen zou worden.

Voor de oudste jeugd was de einduitslag al redelijk bekend en daar gebeurde dan ook niet veel spannends. Hier en daar werd een visje gevangen.....

De jongste jeugd maakte het echter nog spannend. De 3 dames en 1 heer waren de laatste wedstrijd behoorlijk aan elkaar gewaagd. Voor de verandering hadden we de kinderen aan de overkant gezet, waar over het algemeen iets meer water staat. De onderlinge verschillen waren al klein bij aanvang van de wedstrijd. Tussen de nummers 1 en 3 zat maar 22 cm verschil.

Al snel werd de eerste vis gehaakt door Hidde, die hierdoor zijn voorsprong iets kon vergroten. De 2e vis bleek een dikke brasem van 49 cm. Jaeda wist daarna op haar beurt een fraaie zeelt te scheppen, knap gedaan!

Celine kreeg de vis matig aan de praat, maar wist Hidde met haar hoeveelheid kleine vis, te naderen qua positie. Maud wist vervolgens een grotere brasem van 53 cm te vangen, wat haar even de "grootste vis" opleverde. Ook hiervoor waren dit jaar weer prijzen geregeld. Hidde ving echter in de eindfase nog een brasem en deze had maar liefst een afmeting van 55 cm.

Om 15:00 uur klonk het eindsignaal en kon de boel worden opgeruimd en konden we ons verzamelen bij Pannenkoeken Restaurant Laurel's voor de prijsuitreiking.

Al met al weer een geslaagde competitie, die door de hulp van de vele vrijwilligers tot een goed einde is gekomen. Mensen bedankt!

Einduitslag jeugd t/m 10 jaar:

1e plaats - Hidde Reins
2e plaats - Celine Dams
3e plaats - Maud Broekman
4e plaats - Jaeda Pijnacker

Einduitslag jeugd 11 t/m 15 jaar:

1e plaats - Dylan Dams
2e plaats - Tygo Pijnacker
3e plaats - Tycho van Gelder

Voor het complete fotoalbum klik hier.

Voor de einduitslag jeugd t/m 10 jaar klik hier.
Voor de einduitslag jeugd 11 t/m 15 jaar klik hier.