HSV Raalte-lid Christel Schoot Uiterkamp doet mee aan nieuw TV-programma van Johnny de Mol

Woensdag, 25 januari 2017

HSV Raalte-lid Christel Schoot Uiterkamp heeft afgelopen zaterdag 21 januari meegedaan aan een nieuw programma van Johny de Mol, genaamd Hotel Syndroom. Christel is inmiddels 15 jaar lid van de vereniging en vist 5 jaar wedstrijden mee. Ze had als wens ingestuurd, dat ze graag een keertje met wereldkampioene Anja Groot wilde vissen. Deze droom is inmiddels werkelijkheid geworden. Hieronder een samenvatting van haar uitgekomen droom:

In de zomer van 2016 heeft Christel een brief gestuurd naar de redactie van het televisieprogramma Syndroom, met daarin haar wens. Ze keek even gek op, toen op dinsdag 17 januari een brief op de deurmat lag van Johnny de Mol. Christel werd uitgenodigd om op vrijdag 20 en zaterdag 21 januari op audiëntie te komen voor het televisieprogramma Hotel Syndroom, waarvoor ze naar Kasteel Waterland in Velsen Zuid moest komen. Ze mocht haar moeder meenemen….

Vrijdagmorgen liep de wekker al vroeg af, namelijk om 04:30 uur. Na een ontbijtje en een kopje koffie, moesten alle (vis)spullen naar beneden worden gehaald, waarna alles moest worden ingepakt in de gearriveerde taxi. Helaas kon wegens ruimtegebrek de viskoffer niet mee. Na een reis van 2 uur kwamen ze aan in Velsen Zuid. Gelukkig kon Christel nog even bijslapen.

Bij aankomst kreeg Christel na een kopje koffie een zendertje om vervolgens in te checken. Dit werd uiteraard gefilmd. Ze mochten de spullen naar de kamer brengen, waar uiteindelijk een interview met Johnny de Mol plaatsvond. Verder werden er gedurende de dag opnames gemaakt met nog 3 mede deelnemers die ieder een eigen wens hadden ingestuurd. Na een heerlijk diner met Johnny en alle andere deelnemers, hebben ze de dag afgesloten.

Op zaterdagmorgen stond de wekker alweer vroeg, namelijk om 05:30 uur. Na weer behangen te zijn met een zendertje, werd ze om 07:00 uur opgehaald door Johnny de Mol. Ze mocht bij de receptie blijven wachten op haar verrassing. Tot die tijd had ze nog niks in de gaten. Uiteindelijk kwam Anja Groot binnenlopen. De nodige zenuwen gierden door haar lichaam en zelfs een traantje van vreugde werd gelaten. Na de kennismaking had Christel, onder het genot van een kopje thee, de tijd om vragen te stellen aan haar idool. De spullen werden gepakt en ze vertrokken richting de waterkant.

Eenmaal aangekomen werden de visspullen opgebouwd, waarbij Anja een extra viskoffer voor Christel had meegenomen. Na de nodige uitleg en het maken van een tuigje, moest er natuurlijk worden gevist! Als klap op de vuurpijl mocht ze onder andere een mooie nieuwe hengel in ontvangst nemen. Door de goede uitleg, wist Christel het goed in de praktijk toe te passen en ving ze de nodige visjes. Anja bleef helaas steken op 1 hele vis! Knappe prestatie!!

Na afloop moesten ze weer terug naar het hotel, waarna ze na een lunch weer richting huis zijn gereden.

Al met al een hele ervaring en een droom die voor Christel is uitgekomen.

De eerste uitzending van Hotel Syndroom, waarin Christel te zien is, zal op 26 maart a.s. worden uitgezonden.